Υποχρεωτικό
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Φωτεινή Τζαβέλλα
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Θεωρία και φροντιστηριακή άσκηση 3 ώρες θεωρία και 1 ώρα φροντιστήριο ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μάθημα Υποχρεωτικό ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Το μάθημα έχει ως στόχο την απόκτηση βασικών γνώσεων στην έννοια της κοινωνιολογίας ως επιστήμης της κοινωνίας με έμφαση:
Στην έννοια της υγείας με κοινωνιολογικούς όρους και ως ανθρώπινο δικαίωμα.
Στην προαγωγή της υγείας σύμφωνα με τους 17 στόχους της «Ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη μέχρι το 2030».
Στη λειτουργία των σύγχρονων υπηρεσιών υγείας και στην ολοκληρωμένη φροντίδα υγείας.
Στη γνωριμία με τις έννοιες της ευάλωτης κατάστασης, της βιοηθικής και της κοινωνικής ευαισθησίας.
Στον κοινωνικό προβληματισμό όσον αφορά στην έρευνα και την κλινική έρευνα.
Στον συσχετισμό έρευνας και σύγχρονων υπηρεσιών υγείας.
Στην εισαγωγική προσέγγιση του παγκόσμιου προβλήματος της κλιματικής αλλαγής ως το σημαντικότερο πρόβλημα για τη σύγχρονη δημόσια υγεία.
Γενικές Ικανότητες Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
Ευαισθησία σε θέματα φύλου (gender).
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας.
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
Ομαδική εργασία .
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Περιεχόμενο Μαθήματος Η κοινωνιολογία ως επιστήμη της κοινωνίας.
Θεωρίες και ορισμοί για την υγεία.
Υγεία και προαγωγή της υγείας.
Οι 17 στόχοι της Ατζέντας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη μέχρι το 2030.
Υπηρεσίες υγείας και ολοκληρωμένη φροντίδα υγείας
Αξιοπιστία των υπηρεσιών υγείας.
Υπηρεσίες υγείας και δημόσια υγεία.
Ευάλωτη κατάσταση, ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, στιγματισμός, βιοηθική και υγεία.
Υπηρεσίες υγείας και κοινωνική ευαισθησία.
Βιοηθική, κλινική έρευνα και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Η έρευνα ως μια καινοτόμος υπηρεσία υγείας.
Η έννοια της μεταφραστικής έρευνας.
Κλιματική αλλαγή και υγεία.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
Τρόπος Παράδοσης
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο) Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Παρουσιάσεις PPT
- Προβολή ταινιών
- Υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις στην αίθουσα στις οποίες επιπλέον αξιοποιούνται και διάφορες τεχνικές διδασκαλίας. 39
Φροντιστηριακή άσκηση 13
Μελέτη, προετοιμασία για τις εξετάσεις, ανασκόπηση βιβλιογραφίας 48
Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
100 ώρες (4 ECTS)
Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει από τη διδάσκουσα με τρείς διαφορετικούς τρόπους:
1. Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη και ανάπτυξη.
Ή με:
2. Προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη και απάντηση.
Ή με:
3. Απαλλακτική γραπτή εργασία μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα.
- Παρουσιάσεις PPT
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Τζαβέλλα, Φ. Κοινωνία και υγεία στο 21ο αιώνα. Ι. Σιδέρης, Αθήνα, 2018 (Εύδοξος 77119621)
Οικονόμου, Χ. Κοινωνιολογία της υγείας. Διόνικος, Αθήνα, 2005 (Εύδοξος 347)
Φέλλας, Κ. (επιμέλεια) Κοινωνία και Υγεία. Κριτική, Αθήνα, 2009 (Εύδοξος: 11640)