Υποχρεωτικό
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Θεωρία και φροντιστηριακή άσκηση 2 ώρες θεωρία και 1 ώρα φροντιστήριο ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μάθημα Υποχρεωτικό ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Το μάθημα έχει ως στόχο:
την απόκτηση βασικών γνώσεων στην έννοια της ψυχολογίας ως επιστήμης του ανθρώπου,
μια πρώτη επαφή με τις θεωρίες της προσωπικότητας,
την εξέταση της σχέσης του νοσηλευτικού έργου με την ψυχολογία,
την εμβάθυνση στις έννοιες του πόνου, του στρες και τους τρόπους διαχείρισής τους,
τη συζήτηση των επικίνδυνων για την υγεία συμπεριφορών όπως το κάπνισμα, η χρήση ουσιών, η υπερκατανάλωση αλκοόλ, η κακή διατροφή και η έλλειψη άσκησης,
την επαφή με τις έννοιες της τερματικής ασθένειας και του πένθους.
Γενικές Ικανότητες Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Ομαδική εργασία
Λήψη αποφάσεων
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Περιεχόμενο Μαθήματος Ψυχολογία και επιστήμες υγείας
Ψυχολογία και βιολογία
Σχολές ψυχολογίας
Η επικοινωνία επιστήμονα υγείας και ασθενή
Ενσυναίσθηση
Στρες, θεωρίες για το στρες, διαχείριση του στρες.
Πόνος, θεωρίες για τον πόνο, διαχείριση του πόνου
Συμπεριφορές επικίνδυνες για την υγεία (κάπνισμα, κατανάλωση αλκοόλ, διατροφή και άσκηση).
Χρόνια ασθένεια
Αναπηρία
Γήρανση
Τερματική ασθένεια, απώλεια και πένθος.
Παραδείγματα εφαρμογής λήψης αποφάσεων.
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Τρόπος Παράδοσης
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο) Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Παρουσιάσεις PPT
Προβολή ταινιών
Υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις στην αίθουσα στις οποίες επιπλέον αξιοποιούνται και διάφορες τεχνικές διδασκαλίας. 26
Φροντιστηριακή άσκηση 13 Μελέτη, προετοιμασία για τις εξετάσεις, ανασκόπηση βιβλιογραφίας. 36 Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 75 ώρες (3 ECTS) Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει από τη διδάσκουσα με τρείς διαφορετικούς τρόπους:
1. Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη ανάπτυξη.
Ή με:
2. Προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη και απάντηση.
Ή με:
3.Απαλλακτική γραπτή εργασία μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Παπαδάτου, Δ., Μπελλάλη, Θ. Βασικές γνώσεις ψυχολογίας για επαγγελματίες υγείας. ΚΡΙΤΙΚΗ, Αθήνα, 2008 (Εύδοξος: 11478)
Ranna, D., Upton, D. H Ψυχολογία στη Νοσηλευτική Επιστήμη, ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ, Αθήνα, 2010 (Εύδοξος 13256768)
DiMatteo, R.M., Martin, L. Εισαγωγή στην Ψυχολογία της Υγείας, ΠΕΔΙΟ, Αθήνα, 2011 (Εύδοξος 12724512)