Υποχρεωτικό
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΗΘΙΚΗ
Φωτεινή Τζαβέλλα
- ΓΕΝΙΚΑ
-
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Θεωρία και φροντιστηριακή άσκηση 2 ώρες θεωρία και 1 ώρα φροντιστήριο ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μάθημα Υποχρεωτικό ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι - ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Μαθησιακά Αποτελέσματα Το μάθημα έχει ως στόχο την κατανόηση των εννοιών της ηθικής, της δεοντολογίας και του δικαίου:
Την εισαγωγή στις βασικές έννοιες της βιοηθικής.
Την προσέγγιση της σχέσης βιοηθικής και νοσηλευτικής.
Την αξιολόγηση των κωδίκων νοσηλευτικής δεοντολογίας.
Την εξέταση της εφαρμογής των αρχών της βιοηθικής στην κλινική έρευνα.
Tην απόκτηση βασικών γνώσεων στις έννοιες αστικής, ποινικής και πειθαρχικής ευθύνης στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Γενικές Ικανότητες Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου (gender)
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Λήψη αποφάσεων
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Περιεχόμενο Μαθήματος Ηθική, δεοντολογία, δίκαιο.
Βασικές αρχές της βιοηθικής.
Βιοηθική και νοσηλευτική.
Λήψη αποφάσεων στη νοσηλευτική πρακτική.
Ο κώδικας νοσηλευτικής δεοντολογίας.
Συμμετοχή του νοσηλευτή στην έρευνα στον άνθρωπο.
Ένα ειδικό θέμα – Κλινική έρευνα.
Ηθική και δίκαιο.
Πειθαρχική ευθύνη
Αστική ευθύνη.
Ποινική ευθύνη.
Πειθαρχική, αστική και ποινική νοσηλευτική ευθύνη στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα.
Παραδείγματα εφαρμογής λήψηςβιοηθικών αποφάσεων
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
-
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Τρόπος Παράδοσης
Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο) Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Παρουσιάσεις PPT
Προβολή ταινιών
Υποστήριξη μαθησιακής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου Διαλέξεις στην αίθουσα στις οποίες επιπλέον αξιοποιούνται και διάφορες τεχνικές διδασκαλίας.
ααξιοποιούνται
26 ώρες
Φροντιστηριακή άσκηση 13 ώρες Μελέτη, προετοιμασία για τις εξετάσεις, ανασκόπηση βιβλιογραφίας. 36 ώρες Σύνολο Μαθήματος
(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)
75 ώρες (3 ECTS) Αξιολόγηση Φοιτητών
Η αξιολόγηση μπορεί να γίνει με 3 διαφορετικούς τρόπους:
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη και ανάπτυξη.
Ή με:
Προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου με θέματα που απαιτούν κριτική σκέψη και απάντηση.
Ή με:
Απαλλακτική γραπτή εργασία μετά από συνεννόηση
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία Fry, S.T., Johnstone, M-J. Ζητήματα ηθικής στη Νοσηλευτική Πρακτική: Ένας οδηγός για τη Λήψη Ηθικώς Αποδεκτών Αποφάσεων, BROKEN, Αθήνα, 1990 (Εύδοξος 13257054)
Ομπέση, Φ. Δίκαιο Νοσηλευτικής Ευθύνης, ΒΗΤΑ, Αθήνα, 2005 (Εύδοξος 311)
Τσινόρεμα, Σ., Κίτσος, Λούης (επιμ). Θέματα Βιοηθικής (συλλογικό έργο). ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ, Ηράκλειο Κρήτης, 2013 (Εύδοξος 22705708)